Tuesday 26 March 2013

ini post pasal meera

Assalamualaikum dan salam sejahtera.... ok let's go fast..

  Actually hari ni I wanna talk about one of my friend... nama dia ialah Nur Ameera bt Suhaimi.. dia ni sama umur dengan aku tapi lain kelas...da lama kenal dia tp dulu tak rapat la...start rapat dengan dia lepas arwah meninggal...

   Dia ni bestfriend arwah... hehe aku nak bebel pasal meera je untuk entry hari ni...bagi aku , ameera ni kalau kau tak kenal , maybe kau akan pikir dia macam-macam..haha...first impression dulu masa aku nampak dia , aku cakap yg dia ni gengster dan kasar...haha tu la persepsi aku dulu kat dia...lagi pun aku tak rapat ngn dia dulu...

    Tapi , lepas aku dengar kisah dia daripada arwah , lepas aku da kenal-kenal ngn dia...baru aku tau dia ni macam mana orang nya...ameera ni nampak je kasar tapi dia baik tau...tak kenal maka tak cinta...hahahahaha...oh ya , dulu dak ni freehair but now da bertudung...alhamdulillah...aku tupang gembira sebab dia da mula tutup aurat...

    Pada aku , meera ni memang baik...dia ni suka senyum and buat lawak bila kau rapat dengan dia...dia ni agak sensitif dan ego...tapi aku percaya , one day dia blh buang perangai buruk tu...meera ni baik sebab dia cuba untuk gembirakan semua orang yg dia sayang...but once kau buat dia sakit hati yg teramat , memang payah nak pujuk dia...dulu aku pernah gaduh ngan dia...agak teruk la..but aku ngaku yg tu salah aku...masa tu , hanya Tuhan je tahu betapa kerasnya hati meera ni..penat wehh aku minta maaf semua.,..sampai ramai orang tolong untuk dia berbaik dengan aku...thanks :)

    That time , aku nangis la gak sebab dia da rapat ngan aku..then gaduh lak..adoi..tapi demi friendship , aak tak putus asa...aku tetap mencuba dan berdoa supaya hati dia terbuka untuk maafkan aku...akhirnya , alhamdulillah kami da berbaik...oh ya meera, tolong la jangan suka pendam...tak elok weh...nanti kau le gila dan blh bawa padah...tak baik untuk kesihatan lak tu..dengar la cakap aku yg bakal menjadi pakar psikologi satu hari nanti in shaa Allah....kalau kau ada prob , berdoa pada Allah selalu..kalau kau perlu kan pendengar , kau blh story kat aku atau kat orang yg kau percaya ok sayang...

    Nur Ameera bt Suhaimi , thanks for being my friend...maaf kadang-kadang perangai aku macam setan..thanks sebab sudi terima aku seadanya sebagai kawan kau..harap kita boleh berkawan sampai bila-bila macam arwah kawan dengan kita...aku doakan kau dan family kau bahagia selalu..aku doakan juga semoga kau dapat straight A dalam SPM kau dan cita-cita kau tercapai...THANKS FOR EVERYTHING :)

P/S : kawan yg baik ialah kawan yg sentiasa ada bersama kita untuk membawa kita kepada syurgaNya...

                                                         meera yg pakai tudung pink tu :)


                                               meera yg pakai tudung hitam buat peace tuuuu

Da Baca ? Like , Donate N Komen Ye .

0 comments:

Post a Comment

Hello guys . Thanks for reading . Take Care :)