Friday 18 January 2013

IT'S ALRIGHT :D

  Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada orang yang jenguk blog ni walaupun korang benci baca blog ni...haha sorry , blog aku tak semenarik blog orang lain...ni lebih kepada cerita hidup aku..taknak baca , tekan je button "X" ...senang , jimay masa dan tenaga....

   Cerita hari ni pasal TAK PUAS HATI dan DENDAM kot...sebagai permulaan , aku akan cerita pendahuluan dulu..tp , story hari ni ada kena mengena ngan cerita aku yang sebelum ni..hahaa...da mcam drama bersiri lak :D

    Setiap Jumaat ada PJ (sukan laaa)...so harini ada la PJ...aku ni bukan budak baik , so aku ada ramai musuh terutama budak kelas aku...nampak je ok , sebenarnya masing-masing hipokrit..kebanyakkan la , bukan semua , hanya 90% je yang BENCI AKU :)

    Harini kami main bola beracun dan cara nak buat gol untuk game bola baling... masa bola beracun tu ok la...semua orang have fun...then tiba la masa bola baling..mula-mula macam biasa la kan , cikgu bagi contoh macam mana nak jaringkan gol dalam bola baling...haaa lepas tu , masa tu  lah budak-budak yang benci aku nak kenakan aku...

    Aku nak try jadi goal keeper...so , masa ni la mereka yg benci aku tu kiranya jadikan aku sasaran mereka..mereka saja nak baling bola tu secara bertubi-tubi kat aku...lepas tu , saja baling tinggi biar kena badan dan muka aku...cikgu perasan , dan cikgu tegur la...cikgu cakap TAK BOLEH BALING TINGGI...kena baling rendah je sbb goal tu rendah...tapi , like always , mereka mana nak dengar..masa ni la mereka plan nak buat dajjal kat aku gila-gila..

    Masa tu , aku memang dapat agak dari gaya mereka main..sampai budak kelas sebelah ada cakap asal dorang buat aku mcm tu..aku just cakap biarkan je...ni ada beberapa CONTOH apa mereka buat...
  1. SENGAJA baling tinggi-tinggi dan baling kuat kat badan aku....mereka bukan nak sasarkan kat goal..tp sasarkan kat aku...
  2. Ada seorang ni baling dengan kuat gila kat MULUT aku...dak tu bukan minta maaf pun...dia siap le cakap , mana la dia tau tak boleh baling tinggi sampai kena muka..
  3. Baling secara kuat..seolah-olah nak baling kat musuh iaitu aku la kan..tp sayangnya TERSASAR dan KENA PINTU ...sampai pintu tu bunyi terhempas kuat gila..semua dengar..dari situ aku le nampak niat dia sebenarnya....tapi ALLAH MAHA ADIL...sebab tu bola tu tersasar :)
  4. Merungut bila orang lain nak ganti aku as goal keeper..punya sedih sampai cakap "ala , da tukar orang..baru nak baling tadi"...nampak sangat tak puas nak dajjal aku kannnn...hahhaha
so tu lah apa yang terjadi tadi...bagus kan plan mereka...nak MENCEDERAKAN aku...tp bagus gak...baling bola dengan SEPENUH JIWA RAGA ...thumbs up :D
apa pun , ada seorang budak ni...aku salute kat dia...dia sangat jujur dan berani...dia minta maaf kat aku dan mengaku yg dia tak suka aku...kan bagus kalau smua orang mcm dak tu...tp aku bangga la gak , at least dia boleh pikir dan buat tindakan yang betul...

  Aku minta maaf sebab aku ni jahat , annoying dan sebagainya...tp aku rasa kita smua le fikir....korg tu da besar , ada OTAK , kelas sains tulen lak tu...mesti tau mana baik mana buruk...aku pon mungkin tak suka korang..tp aku TAK PERNAH sentuh korg atau MENCEDERAKAN korg pon...maksud aku , sekarang aku lom pernah lagi baling apa-apa kat mulut korg atau badan korg kan...tp td , korang yg ambil kesempetan nak dajjal aku..niat nak sakitkan aku , tp guna alasan nak try main shoot goal...walaupun hakikatnya korg tak aim goal tu pon..tapi tak pe , aku diamkan..bibir aku td darah gak masa kena baling even tak serious...tp korg mana tau..macam tajuk entry aku....IT'S OK...

  Buat la sampai korang puas..aku da cuba nak berubah baik...aku da jarang gaul ngn korang sebab aku tak nak gaduh atau sakitkan hati korg...tp korang masih ngn perasaan DENDAM korang yang korg sndri tak perasan..tak apa , biar korang yang buat...yang penting , aku tak boleh balas...aku percaya pada ALLAH...semua ada hikmahnya..

P/S : BUAT BAIK DIBALAS BAIK , BUAT JAHAT DIBALAS JAHAT....

Jika ada seseorang yang berusaha untuk menjatuhkan kamu..Itu bermaksud , kamu SELANGKAH lebih ke hadapan daripada mereka

Da Baca ? Like , Donate N Komen Ye .

0 comments:

Post a Comment

Hello guys . Thanks for reading . Take Care :)