Wednesday 23 January 2013

baca laaaa


Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk orang tengah baca , skodeng  , stalker , singgah dan sebagainya....hari ni aku nak cerita kisah  yang berlaku hari ni...tak berminat ? tekan “X” dan byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....


  Ok , firstly pasal kawan aku..no matter what , i always considere you as one of my good friends.. Hari ni kat sekolah pun , macam tak belajar sangat dan aku GILA MENGANTUK..aku ngantuk sebab semalam aku hanya tidur 3 jam je hanya sebab nak siapkan kerja bm aku yang terlampau banyak dan memerlukan kekuatan tangan untuk salin..Salin...dan salin......haha gila kan...ditambah pula oleh godaan untuk melayari fb , twitter , blog dan segala macam...hamboi bnyak betul halangan dan dugaan...cewahhhhhhh...

  Waktu pertama addmath , tp kelas aku masih belum dapat cikgu ganti...so , cikgu Azyla yg ajar aku math masa form 3 tu yg relief...aku masa tu tngah khusyuk copy komsas daripada kawan aku punya..ok perangai yg ni jangan ikot ye sekalian manusia , walaupun korang da selalu buat gak..hahaha.....tiba-tiba ckgu Azyla bagi buku mathematics spm past year question la yg ada bnyak tahun tu...so , nak taknak aku pon buat la kerja math tu..buat pnya buat , tak sedar aku dan sarmila(dak yg duduk sebelah aku) da habis pon buat....aku pun excited ah dah siap..so , aku jerit “cikgu , saya da siap”...then ckgu Azyla mcm tak percaya , so dia pun suruh aku tunjuk bukti yg aku da siapkan...aku pon bawa la sekali ngn buku sarmila...tp aku tunjuk buku sarmila pnya dulu...ckgu pun check dan tiba-tiba ckgu nak bagi duit as ganjaran gitu...tp malangnya cikgu tak ada duit seringgit bnyk..so , ckgu pun bg je la duit RM5..aku pnya terkejut + excited , amik je la kann...rezeki jangan ditolak...aku cakap ngn sarmila , kita share duit tu , tp dia taknak...dia cakap amik je semua , dia tak nak bahagian dia..aku pon iye kan aje..


  Lepas tu waktu kimia , tp ada ckgu lain ganti la...ckgu sukan aku yg ganti dan kami semua kena turun ke foyer...ckgu cakap , buat la apa awak nak buat....main ke , study ke apa ke asalkan jangan merayap...so , aku pun fikir la nak main apa..takkan nak bergosip kot , dosa kering je aku dapat nanti...tiba-tiba si atikah ajak aku main pinpong..dia cakap main je , dia akan ajar , so aku ikot kan saja.....try la main semua lepas tu aku rehat jap...aku prgi main badminton lak..da penat main badminton , main balik pingpong...bila semua aku da main , aku pon duduk la bawah kipas sebab penat + panas...then masa ngah rest tu , ada la dak kelas aku main snap-snap gambar..aku pon join la sekali...lepas tu , aku lak rasa nak jadi photographer...aku pon buat la...memang menggila la masa tu..then , aku main pasir lak...aku tulis nama arwah Khadijah..kawan-kawan aku tambah la kat tempat aku main pasir tu..mereka tambah love , smile dan sebagainya...tiba-tiba masa tu semua diam je............................masing-masing sedih sebab harini genap 2 bulan arwah tak ada dan rasa sangat kehilangan dia bila kat sekolah..teringat gelak tawa dia bila snap-snap gambar....mesti lg menggila , pose mcm model la gitu..aku masih tu hapir nangis tp aku kuatkan hati aku...


  Lepas tu , tiba-tiba kawan aku nangis.. aku dan yg lain yg tngkap gmbr td prgi la tngok dia...tnya asal dia nangis smua...dia tetap taknak jawab dan diam je...si adawwiyah try nak buat dak tu terhibur tp tak berjaya..aku lak buat kesimpulan yg mungkin dia rindu arwah..tp still no respon gak daripada dak tu...pujuk punya pujuk last-last dia cakap pasal baling bola...aku n dak-dak lain pelik gila..apa yg baling bola , dekat siapa dan macam-acam lg...then dak tu kata “aku tak sengaja dan tak ada niat pun nak baling bola tu” kami tnya , baling bola kat siapa lak..dia pon jawab “tak ada niat nak sakitkan dan baling bola tu kat amalina” ...si adawwiyah lak cakap “oh kau baling bola kat amalina...so now kau nyesal la ni?” dak tu pun just angguk....masa tu , aku kejut gak sebab aku betul-betul tak ingat..masa bila lak dia baling bola kat aku..then tiba-tiba aku teringat masa pj jumaat lepas dia ada baling bola kat muka aku tu..tp yg peliknya , macam mana dia tau aku terasa ngn dia pasal tu dan asal baru harini nak ungkit dan nangis ? aku diam je la sebab aku speechless masa tu...then adaw cakap “weh amalina , kau da maafkan dia kan..baik kau cakap kau da maafkan...betul kan amalina” aku pun angguk la dan cakap “a’ah .. aku da maafkan..da la jangan nangis ...bnda da lepas da pun dan da lama”..bila orang tanya pasal apa weh kau ngn dak tu..aku hanya cakap tak de apa dan aku terus ajak sarmila pergi rehat...da la , tak nak cakap lagi..sampai sini je entry aku...

P/S : Al-fatihah to arwah khadijah...Salam Maulidur Rasul

Da Baca ? Like , Donate N Komen Ye .

0 comments:

Post a Comment

Hello guys . Thanks for reading . Take Care :)