Friday 14 September 2012

14 September 2012


Assalamualaikum and hello to all the readers.. siapa yang baca sahaja .. First sekali , agak-agak asal entry aku ada tarikh tu ye ? haha.. tu sebenarnya tarikh aku dengan bf aku.. alhamdulillah kami masih bersama walaupun baru je 2 bulan.. alangkah bahagia kalau dia ditakdirkan jadi jodoh aku dunia akhirat.. eh lupa lak , kalau ada jodoh memang tak kemana la kan..


Kami rancang nak jumpa harini tapi semalm dia call and cakap sorry terpaksa cancel .. aku yang elok-elok semangat terus jadi sedih tapi aku pendamkan je.. tapi , alhamdulillah tanpa disangka... aku dapat jmpa dengan si dia walaupun sebentar..tadi sebelum maghrib , dia call cakap dia ada kat BTS dengan harapan nak jumpa aku.. mula-mula aku tolak mentah-mentah sebab jauh and tak tau macam mana nak pergi sana.. tapi , entah la dan tak tahu kenapa... hati aku seolah-olah nak juga jumpa dia sangat-sangat walaupun sekejap sebelum bas dah bertolak pukul 9 malam tadi..



 Jadi ,aku buat keputusan untuk jumpa dia jugak .. masa on the way nak pergi lrt chan chow lin , hati aku berdengup laju dan aku rasa nervous mungkin sebab aku takut tak cukup duit kot..  al maklum la , ini boleh dikatakan kerja gila aku yang keberapa tah.. buat sesuatu tanpa rancang.. haha ini lah akibatnya , tapi aku paksa untuk tenangkan diri aku.. bila dah sampai tu , aku just buat call me back sebab tiada kredit.. aku lepak je ngn dia dan kawan asrama dia.. hanya teman dia sampai nak pukul 9.. masa lepak , dia tak habis-habis minta surat yag aku buat sebelum ni... dia nak baca kat situ.. tapi memang tak lah aku bagi sebab nanti malu lah aku.. hahaha... tapi kira ok la tadi.. dengan izin Allah , aku dapat jumpa dia pada harini... sungguh tak disangka...

 Sempena 2 bulan ni , dia ada bagi hadiah tapi dia suruh kawan dia tolong bagi sebab dia pun tak sangka yang harini jadi jumpa walaupun da cancel semalam.. Yang sedih nya , aku hanya dapat hadiah kan dia sepucuk surat dan satu lukisan .. hehe.. aku harap dia terima hadiah yang tak seberapa tu tapi aku ikhlas nak buat kan untuk dia.. aku doakan dia jodoh aku , tapi kalau tiada jodoh .. aku doakan dia dapat jodoh yang terbaik dan yang layak untuk dia.. semua yang berlaku itu atas kehendak Allah.. aku tertarik dengan kata-kata ni.. hheehe copypaste je...

JODOH itu rahsia Allah , "SEKUAT" mana pun awak setia ,
"SEHEBAT" mana pun awak merancang ,
"SEJAUH" mana pn awak menunggu ,
"SEKERAS" mana pun awak bersabar ,
"SEJUJUR" mana pun awak menerima saya tapi jika Allah tidak menulis jodoh kita bersama ,
kita tetap takkan bersama...
Jika Allah menetapkan jodoh kita ,
Insya-Allah "SEBERAT" mana pun dugaaan yang diberi ,
kita tetap bersama dengan izin daripada-Nya
ini lah lukisan untuk dia :)





Da Baca ? Like , Donate N Komen Ye .

0 comments:

Post a Comment

Hello guys . Thanks for reading . Take Care :)