Wednesday 21 November 2012

memang khilafku

Assalamualaikum dan selamat datang..Thanks sbb sudi bazirkan masa korang smua utuk baca blog aku jap..


Kepada nunul , 
thanks sbb kau da jmpa aku dan cerita apa yg kau tak suka kat aku..aku hargai atas sikap kau yg jujur..Cuma aku masih rasa ada bnda yg kau rahsia kan lg pasal aku..mmg niat kau baik sbb x nk cari gaduh dan x nk sakitkan hati aku..tp , lbh baik aku sakit hati masa kau jujur daripada aku sakit hati sbb aku dpt tau sndri..ermm nunul , kau blh dikatakan rapat ngn aku dulu kan..so , aku minta maaf sngt-2 ..aku minta maaf kalau aku buat salah kat kau secara aku sengaja atau tak sengaja..aku harap hubungan kita akan jd mcm dulu ..lg pun , aku igat pesan mak kau suruh kita jgn prnh gaduh..mak kau cam tau je nnti kita gaduh..aku mnta maaf ok..aku akan ingat apa kau ckp kat aku dan aku akan ubah...






Kepada hayat,
haa aku tau kau mmg tak suka aku dari dulu dan aku pun sama..hhaha..mula-2 biar aku bg tau knpa aku tak suka kau ok..aku tak suka kau sebab bg aku , mulut kau agak lancang..kau main lps je kalau tngh mrh ke apa..then aku tak suka sbb kau suka kritik aku..ye aku tau aku ni gemuk , tak cntik , ada boobs besar semua...tp perlu ke kau nk aibkan aku? Kau sllu aibkan aku kat kls terutama dpn lelaki..bg kau mmg tu hal kecik dan mgkin kau x kisah..tp bg aku tu bnda besar sbb melibatkan maruah..aku tak suka kau sbb tu...apa pun , aku minta maaf gak kat kau sbb aku bnyk cari pasal ngn kau dan sebagainya..Cuma aku nk ingatkan , nobody is perfect ok..aku tau kau ttp tak suka aku smpai bila-2..itu suka hati kau la ye..tp aku betul-2 minta maaf kat kau..aku tau aku ni tak sebaik kau..





Kepada adawwiyah,
ok , aku tak suka kau sbb kau ni mcm hipokrit sikit.dpn baik , tp belakang suka kutuk...contoh , kau buat-2 baik dpn aku tp hakikat nya kau tak pernah suka aku..lg satu , pandangan mata kau sngt tajam..aku ni bkn baik mana , aku sedar tu..mcm kau ckp , aku g kem apa bagai tp perangai cam hampeh kan...ok la aku le trima tu walaupun kem yg aku prgi x berkait dgn agama..aku minta maaf kat kau..kalau ada msalah , jmpa n trus trng ok...tp aku tau kau ni baik Cuma kau tak suka kalau ada org cari masalah ngn kau..sekali lagi i’m sorry...










Kepada diyanah n afrina...
wahai afrina , aku tak pernah kutuk kau atau buat bnda jahat kat kau..tp , aku tak tau lak aku ada sakitkan hati kau..oh ya , aku tau kau stalk tweet aku ngn adaww smua..it’s ok aku tak mrh..kau nk bg aku gelaran apa , kau bg la..asalkan kau bhgia..
ermm tok diyanah , thanks again untuk group tu..kau bnyk tlong aku sbnrnya..aku agak kecewa sbb aku tak sngka kau yg buat..haha..tp aku salute sbb kau berani..at least kau bnyk sedar kan aku..thanks a lot..
ermm diyanah n afrina , korang la org yg tak pernah aku nk kutuk belakang..aku tak da nk gosip pasal korg ke apa sbb bg aku korang baik sngt..tp tu la , past is past..aku minta maaf sbb aku buat salah kat korg tp mgkin aku yg tak sedar..






Kesimpulannya ,
aku tau aku ni siapa..mmg mulut aku cam taik , perangai cam babi , annoying dan kuat kutuk..aku bnyk sakitkan hati korang terutama nunul , hayat , adawwiyah , afiq , qamilia dan fatin..walaupun korg kutuk aku belakang-2 tp aku prnh juga buat...kita smua sama-2 buat kesalahan..adat berkawan , ada kala mesti gaduh besar..kalau korg tak puas hati dgn aku , datang je jmpa face to face ngn aku...bg aku surat  ke , im kat fb ke apa ke..bnyk lg cara yg korg le buat..kalau korg terus trang ngn aku , thap aku sakit hati atau marah mmg ada , tp tak lama..masa tu je aku marah smua , tp aku akan fikir , dan aku terima silap aku...aku ngaku aku bnyk buat orang sakit hati sbb kadang-2 aku suka lpskn marah aku kat orang..aku minta maaf...sekali lagi , aku minta maaf dekat semua dak kelas kita..aku blh je kalau korg nk aku mnta maaf dpn korg..aku snggup sbb aku mengaku aku ada buat salah kat korg..bg aku , x pe biar kalau korg taknak maafkan aku asalkan aku mnta maaf kat korg dgn rendah diri..aku bkn nk buat baik ke apa..tp aku minta maaf sbb aku tak nak korg dendam ngn aku..dan aku taknak hubungan persahabatan kita musnah mcam tu je sbb tak ada yg nk mengalah...terima kasih juga sbb korg da sedarkan aku , bg aku nasihat dan kadang-2 korg da tolong aku..trima kasih dan aku hargai nya..mgkin bg korang , ucapan maaf tutak dapat padam kesalahan aku kat korg..aku tau tu tp apa lg yg aku le buat? Kalau ada cara lain yg boleh untuk korg maafkan aku , bg tau la..In Shaa Allah aku buat sebab aku nk tebus kesalahan aku..



seorang sahabat yg baik akan terima seadanya sahabat nya itu , sentiasa ada apabila sahabat itu memerlukannya , sentiasa menegur kekhilafan sahabatnya, dan sentiasa memaafkan sahabatnya seikhlasnya..

Da Baca ? Like , Donate N Komen Ye .

1 comment:

  1. Hiiii, i feel sorry for u, hows everything now? Chin up gurl! Hope ure doing fine :)

    ReplyDelete

Hello guys . Thanks for reading . Take Care :)