Thursday 29 November 2012

suka duka november


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada orang yang tengah baca blog ni.... seperti yang sudah dimaklum di atas , harini aku nak cerita pasal suka dan duka aku sepanjang cuti sekolah bulan november ni...

ok , kita mula dengan pada minggu pertama dan kedua cuti sekolah...pada masa ni aku memang sibuk cari kerja dengan kawan tapi asyik tak dapat je..sudahnya banyak menghabiskan waktu dengan , makan , tidur , main , solat , lepak , facebooking dan twittering saja lah...............aku happy sebab dapat spend time dengan kawan dan keluarga..aku juga dapat kawan baru dan haritu ada pergi lawatan ke kilang yakult , kebun starfresh dan tempat burung unta....lawatan ni syok gila sebab aku dapat naik burung unta dan dapat sijil tau ! pada tarikh 27/11/2012 , aku diterima untuk kerja sambilan di Butik D’Ellani yang bertempat di aras 4 , busana mall , Kompleks Menara Mara...so , pakat ramai-ramai datang la ok...butik ni baru je buka dan akan launch esok...baju dia semua aku tengok memang lawa la tapi duit kena masyuk..haha..kualiti dia memang yang terbaik so sebab tu ada yang mahal...berpatutan la harga dia semua , jangan risau...nak tengok sendiri , datang la ye...smlm lak birthday kawan yang aku paling rindu (sebab kami sedang gaduh haritu)....lepas maghrib terus rush pergi cari hadiah sebab aku tak sempat tadi , kerja kan...apa pun aku tetap belikan untuk dia hadiah guna duit aku , anything untuk dia....aku minta maaf sebab banyak buat salah kat kau..i’m so sorry and i hope we will be friends again like always...HAPPY BIRTHDAY TO YOU NUNUL AFIAH BT NAWASI...oh ya , HAPPY BIRTHDAY TO MAZIZ NAZIRUL & QUIELA yang baru beberapa hari lepas .. quiela , nanti-nanti la hadiah kau ok sayang...aku doakan semua kawan aku berjaya di dunia dan akhirat...terima kasih jadi kawan aku J

now nak cerita part yang sedih lak...sediakan tisu kalau nak nangis...tapi aku mohon jangan menitiskan air mata ok..semalam , aku da ptus ngn bf aku atas sbb trtentu...mungkin ada hikmah disebaliknya..apa pun dia bnyk ajar aku erti kasih sayang..i  will never  forget  you.. thanks sbb sudi bersama saya selama 4 bulan ....pada 22/11/2012 , kawan baik aku NUR SITI KHADIJAH BT SIHEAB telah meninggal dunia...berita ni da gempar seluruh Malaysia tak salah aku..apa pun ingin aku maklumkan bahawa arwah BUKAN seperti yang ditulis di surat khabar KOSMO ! arwah meninggal sebab jatuh di tingkat 7 rumah nya...itu sahaja !!!!!!!!! dia bukan jatuh sebab keluarga dia tak bagi dia keluar nak jumpa kekasih hati dia atau jatuh sebab curi-curi keluar guna selendang ! tu semua tipu belaka , tolong jangan percaya...memang benar wartawan kosmo ada datang , tapi aku berani sumpah demi Allah , aku dan kawan-kawan termasuk adik arwah telah mengusir wartawan tersebut di tempat kejadian...masa tu , keluarga arwah masih di HKL dan wartawan tu tak ada menemu ramah ayah atau ibu arwah..aku tak tipu dan masa tu ada ramai saksi ... untuk farid , kau tak payah nak salahkan ibu dan adik arwah...bukan salah mereka , kau kena redha itu janji arwah dengan ALLAH masa dan bagaimana dia hendak pergi..kau tak boleh salahkan takdir , ADA OTAK FIKIR ! buat kawan-kawan yang mengenal arwah , kalau arwah ada hutang dengan kamu semua , tolong maklumkan kat aku biar aku langsaikan atau pun kamu halalkan sahaja...

PERMINTAAN SAYA , tolong maafkan andai arwah ada buat salah dengan kamu semasa hidupnya..jika ada gambar bersama arwah , tolong simpan dalam pendrive dan bagi kepada saya atau adik arwah..kemudian tolong DELETE gambar arwah yang tidak bertudung di twitter atau facebook...PALING PENTING SEKALI , tolong sedekahkan Al-Fatihah dan baca kan Yassin untuk arwah..semoga dosanya diampunkan oleh Allah dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman...AMIN .............



p/s : setiap yang hidup pasti merasai mati...bagi yang masih hidup , hanya doa yang dipinta bukan airmata..iklaskan pemergiannya J

Da Baca ? Like , Donate N Komen Ye .

1 comment:

  1. huhuhu al fatihah.. salam kak sayadah follow akak. nanti akak follow back ye . ty.http://zamrispoon.blogspot.com/

    ReplyDelete

Hello guys . Thanks for reading . Take Care :)